В И Х О В Н А Д І Я Л Ь Н І С Т Ь
ВЕСЕЛІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РІЗНОПРОФІЛЬНОЇ ГІМНАЗІЇ
На сучасному етапі розвитку держава приділяє увагу роботі, спрямованій на відродження і перебудову національної системи освіти, як найважливішої ланки у вихованні свідомих громадян держави. Адже суспільство потребує громадянина освіченого, активного, який уміє жити і працювати в умовах демократизації, в обстановці зростаючої економічної відповідальності, уміє встановити контакти з іншими людьми, орієнтується в ситуаціях, що склалися. Враховуючи сучасні вимоги до виховного процесу в нашій гімназії створена специфічна структура виховної роботи.
За структурою виховну роботу можна поділити на чотири ланки:
- виховна робота адміністрації;
- робота соціальне - педагогічної служби;
- робота класних керівників;
- робота вчителів - предметників.
Перша ланка - діяльність адміністрації, що визначає такі функції:
- організаційні( створення та підтримка життєдіяльності системи виховання, цілісності виховного процесу в гімназії);
- контролюючі ( контроль усіх ланок виховного процесу залежно від посадових обов'язків );
- методичні (проведення методичної роботи з педпрацівниками);
- координуючі ( взаємодія гімназії, сім'ї, суспільства). Особливе місце в діяльності адміністрації займає особистий приклад. Друга ланка - діяльність соціальне - педагогічної служби гімназії. До неї
входять : психолог, педагог - організатор, бібліотекар, медична сестра. Головна мета служби : вивчення та корекція розвитку особистості учня в усіх сферах його діяльності. Соціальне - педагогічна служба виконує організаційно - методичні функції ( робота з класними керівниками, допомога в проведенні виховних заходів, їхня якість та виховний ефект).
Третя ланка - робота класних керівників. Головне завдання - створення умов для розвитку особистості учня. Досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі. Сюди входять : гурткова робота, робота за інтересами, вивчення умов життя учнів, відвідування вдома, визначення кола спілкування в гімназії та поза нею, взаємини з батьками, проведення виховних годин, бесід, екскурсій і т.д.
Четверта ланка - робота вчителів – предметників на уроці;
- заняття в пізнавальних та розвиваючих гуртках;
- виховна робота під час проведення предметних декад.
Ми, педагоги, відповідальні за те, щоб наш учень і вихованець відповідав вимогам і умовам часу. У ньому повинні поєднатися такі риси свідомого громадянина України . як моральність, патріотизм, правова культура, духовність, активна життєва позиція, почуття обов’язку, відповідальність перед державою і самим собою, прагнення до самовдосконалення, самореалізації.
Тому в основу діяльності педагогічного та учнівського колективів покладено ідею А. Макаренка про єдиний педагогічний колектив, який об'єднаний загальною метою діяльності - створення умов для реалізації творчого потенціалу особистості.
|