Субота, 27.04.2024, 01:07
Веселівська гімназія
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 121
Статистика
 
Головна » 2009 » Травень » 15 » Науково-методична робота колективу педагогів
13:08
Науково-методична робота колективу педагогів

Науково-методична робота колективу педагогів
Веселівської районної різнопрофільної гімназії – запорука створення і функціонування ефективного освітнього простору закладу спрямованого на підготовку компетентного випускника

 

Науково-методична робота в гімназії – це цілісна система взаємопов’язаних дій, заходів, що базується на досягненнях педагогічної науки, передового педагогічного досвіду, конкретному аналізі стану навчально-виховного процесу та спрямована на зростання рівня професійної компетентності кожного педагога, підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу гімназії, а зрештою, - на удосконалення освітнього процесу, підвищення рівня навчальних досягнень гімназистів, їхньої вихованості, розвитку, готовності застосувати свої знання в подальшому житті та майбутній професійній діяльності тобто формування життєвих компетентностей вчителів та учнів.

Базовими організаційними формами науково-методичної роботи в гімназії є предметні кафедри, проблемні і науково-практичні семінари, школа молодого вчителя, робота творчих груп, школа педагогічної майстерності, індивідуальні форми – наставництво, консультації, самоосвіта, атестація, стажування, колективні (масові) форми – засідання педагогічної ради, науково-методичної ради, наради при директорі та заступниках директора, інструктивно-методичні наради, оперативки, методичні дні, предметні (методичні) декади, педагогічні читання, науково-практичні конференції та ін. Головним органом науково-методичної та експериментальної роботи є науково-методична рада гімназії, яка здійснює керівництво та координування науково-методичної, експериментальної і практичної діяльності педагогічного колективу, що реалізує поставлену мету та завдання освітньої діяльності закладу. Метою існування науково-методичної ради є удосконалення форм, методів і змісту освіти. Основна увага в методичній та науково-експериментальній роботі приділяється наданню дієвої допомоги кожному учителю, формуванню нового змісту освіти, розробці, апробації та впровадженню нових програм, технологій, методів навчання, вивченню та узагальненню передового педагогічного досвіду. Робота з учителями будується на діагностичній основі з урахуванням результатів аналізу роботи за минулі роки. Діагностика та моніторинг дозволяють систематизувати науково-методичну роботу, поряд з окремими проблемами виявити загальні.

Серед вищезазначених форм методичної роботи можна виокремити нетрадиційні, що вирізняються новизною, інноваційністю, спрямовані на максимальну активізацію практичної діяльності педагогів, роблять методичну роботу динамічнішою, творчою та цілеспрямованою. З метою розвитку творчого потенціалу педагогічного колективу проводяться фестивалі педагогічних ідей, панорами методичних знахідок і новинок, захист творчих портфелів, тижні нестандартних уроків, предметно-методичні декади, захист навчальних, творчих та науково-дослідницьких проектів, участь вчителів у професійних конкурсах «Учитель року», конкурсах інноваційних методичних розробок, друк матеріалів у фахових педагогічних виданнях тощо. Наукову спрямованість методичної роботи посилюють проблемні семінари, творчі наукові дискусії, науково-практичні конференції та нестандартні педагогічні ради за участю наукових керівників або консультантів (експертів) тощо.

Науково-методичне забезпечення освітнього процесу. Основними функціями науково-методичної роботи в гімназії є:

1.      Функція методичної роботи стосовно конкретного вчителя і вихователя.

2.      Функція стосовно педагогічного колективу в цілому.

3.      Функція стосовно більш широкої системи безупинного навчання, педагогічної науки, досвіду вчителів інших шкіл.

Головним результатом науково-методичної роботи стосовно конкретного вчителя вважається формування його індивідуальної, авторської, високоефективної системи педагогічної діяльності. Ця генеральна мета реалізується через досягнення цілої низки опосередкованих завдань:

ü  поглиблення знань педагогів (предметних, методичних, дидактичних, психологічних тощо);

ü  розширення світогляду, прищеплення ціннісних орієнтацій, установок, переконань, що відповідають завданням відновлення гімназії (установки на гуманізацію, оптимальні результати діяльності);

ü  заохочення мотивів творчої діяльності (позитивного ставлення до дітей, потреба в новизні, самореалізації, творчому характері праці тощо);

ü  виховання стійких моральних якостей особистості (доброти, чуйності, порядності, принциповості, толерантності, педагогічного такту тощо);

ü  розвиток сучасного стилю педагогічного мислення;

ü  вдосконалення педагогічної техніки, виконавчої майстерності, артистизму;

ü  розвиток комунікативних і психодіагностичних умінь;

ü  розвиток умінь емоційно-вольової саморегуляції.

У спрямованості методичної роботи на весь педагогічний колектив пріоритетними визначаються такі завдання:

o   консолідація, згуртування педагогічного колективу в колектив однодумців у процесі досягнення єдиної мети; створення педагогічного ансамблю гімназії;

o   вироблення єдиного педагогічного кредо, позиції, загальних цінностей, традицій;

o   експертна оцінка авторських варіантів програм, навчальних планів, посібників, засобів навчання і виховання, створених в даному колективі;

o   контроль і аналіз освітнього процесу та його результатів – рівня навчальних досягнень учнів, вихованості і розвитку гімназистів, рівня сформованості навчальних і творчих компетентностей учнів;

o   виявлення, узагальнення, поширення внутрішньошкільного педагогічного досвіду, обмін вдалими педагогічними знахідками;

o   стимулювання групової творчості та ініціативи членів педагогічного колективу;

o   залучення колективу до науково-дослідницької, дослідно-експериментальної роботи, до цілеспрямованого створення інноваційного досвіду гімназії.

У гімназії працюють 49 вчителіd. Це висококваліфікована команда, у складі якої 35  вчителів вищої атегорії, 11 вчителів-методистів, 14 старших вчителів, 10 вчителів відзначені знакомВідмінник освіти України”, 8 - нагороджені Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України. Вони є ініціаторами створення та розповсюдження сучасних прогресивних технологій і методів навчання, розробляють нові курси та програми, беруть активну участь у наукових дослідженнях. У гімназії постійно використовуються нові управлінські підходи щодо організації науково-методичної роботи з кадрами та реалізації науково-дослідної діяльності. Представники педагогічного колективу гімназії постійно беруть участь у районних, обласних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах, стаючи їх переможцями та лауреатами. Працівниками гімназії є доктор педагогічних наук (Павлютенков Є.М.) та два кандидата педагогічних наук
(Ястрєбова В.Я., Лісіцин В.В.).

З 2005 року колектив гімназії працює над науково-методичною темою: «Профільне навчання, як фактор формування і реалізації ключових компетентностей особистості вчителя і учня». У навчальному закладі, згідно Статуту, запроваджено профілі навчання: природничий та природничо-математичний (біологія, хімія, географія, фізика, математика), гуманітарний та суспільно-гуманітарний (право, історія, англійська мови, українська мова та література). Відповідно до профілів для вивчення окремих предметів класи діляться на групи з урахуванням можливостей, здібностей і результативності навчання. Відпрацьована семестрово-залікова система організації навчально-виховного процесу, закладені основи пошуку, відбору та роботи з потенційно-здібними і обдарованими дітьми. Розвитку пізнавальних здібностей та інтересів учнів, розширенню кругозору, професійному визначенню, естетичному вихованню сприяє система факультативів та курсів за вибором, додаткові індивідуальні заняття, робота гуртків, клубів та студій, екскурсій та експедицій.

Класи початкової школи поряд з вивченням загальноосвітніх предметів, відвідують заняття з хореографії, інформатики. Проводяться індивідуальні заняття з обдарованими, викладаються предмети культурологічного характеру, з третього класу розпочинається ознайомлення з комп'ютером.

ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Основним показником діяльності гімназії — є високий рівень знань випускників гімназії, про що засвідчують персональні запрошення до продовження навчання у ВНЗ області, практично 100% вступ випускників до ВНЗ України та країн СНД.  Статус  однієї з найкращих сільських гімназій визначався учасниками Всеукраїнської науково-практичної конференції, що відбулася на базі гімназії 26 жовтня 2007 року та учасниками семінару директорів ЗНЗ Веселівського району на базі гімназії 29 жовтня 2009 року. Це стало можливим лише при умові впровадження в освітнє середовище гімназії сучасних педагогічних освітніх технологій: інформаційно-комунікаційних, технології формування творчої особистості, проектної технології, проблемно-пошукового підходу, технологія створення і реалізації «ситуацій успіху», технології  розвивального навчання,  особистісно-орієнтованих технологій, інтерактивних методик тощо. З метою забезпечення максимально сприятливих умов для навчання, розвитку та самореалізації гімназистів значна увага адміністрації та вчителів приділяється удосконаленню і поповненню матеріально-технічної бази та навчально-методичного забезпечення навчально-виховного процесу. Так на даний момент в гімназії функціонують 3 сучасних комп’ютерних класи, один мультимедійний комплекс з інтерактивною дошкою, проектор, екран, локальні комп’ютерні мережі, швидкісний доступ до Інтернет, DVD-програвач, телевізор. Створені та функціонують навчальні кабінети української мови і літератури, англійської мови, 2 кабінети біології, кабінети початкових класів, є сучасне наочне та лабораторне обладнання для кабінету фізики. Для організації активної навчально-пізнавальної діяльності учнів вчителі постійно працюють над поповненням та оновленням навчально-методичного забезпечення викладання предметів – це навчальні посібники, довідники, науково-популярна література, навчально-методичні комплекси, друковані зошити для лабораторних і практичних робіт з хімії, фізики, біології, географії; таблиці, схеми, карти; матеріали для підготовки до тематичного оцінювання та ЗНО тощо. Крім того, для забезпечення ефективного впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в кабінетах створені медіатеки, що містять диски з відеофільмами, навчальними та демонстраційними компютерними програмами, віртуальними лабораторіями, аудіо записами, тестовими програмами практично з усіх предметів початкової, базової та старшої школи.

Гімназія намагається надати учням якнайбільше сфер, де можливо реалізувати себе. Дитина, яка не може затвердитися в точних науках, беручи участь в роботі гуртків, розвиваючих студій та клубів за інтересами, в підготовці заходів, святкових програм, відчуває задоволення та реалізує себе як особистість. У гімназії постійно працюють гуртки, студії, факультативи, спецкурси, курси за вибором.

Основний показник діяльності  гімназії - розвиток здібностей учнів. Саме завдяки оптимальним умовам гімназичного середовища в напрямку роботи з обдарованими дітьми, ефективній роботі вчителів ми маємо стабільні досягнення вихованців: 58 переможців минулого навчального року, 54 переможця в цьому році на ІІ районному етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, 9 переможців ІІІ обласного етапу в минулому році, 8 у цьому році (найкращий показник серед сільських ЗНЗ області). Постійно функціонує Мала Академія Наук, в цьому році маємо – ІІ місце на обласному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. Учні гімназії беруть активну участь і є переможцями багатьох творчих та інтелектуальних конкурсів: районному та обласному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, районному та обласному етапах конкурсу учнівської творчості з номінацій «література» та «історія України і державотворення», в районному етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика, в районному етапі Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнка «Моє рідне місто», в районному та обласному етапі учнівського конкурсу присвяченого 70-й річниці Запорізької області, в районному етапі конкурсу малюнка на приз Б.Петченік, в обласному  етапі Всеукраїнського конкурсу науково-пошукових робіт «Голодомор 1932-1933 рр. Пам’ять народу», в обласному конкурсі «Лишайники – індикатори повітря», в обласній акції «Рослини - рятівники від радіації», обласному конкурсі сайтів навчальних закладів, в обласному конкурсі проектів Intel «До 200-річчя народження М.В.Гоголя», Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок», Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня», міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру».

Вчителі також приймають активну участь у професійних конкурсах та стають переможцями щорічного районного конкурсу «Учитель року», в цьому році четверо вчителів гімназії прийняли участь в районному етапі конкурсу «Учитель року»: Ревтов І.В. –  в номінації «музика», переможець (І місце), Філь Г.Б. – в номінації «українська мова і література», переможець (І місце), Моісєєнко Н.М. – в номінації «англійська мова», переможець (І місце), Корвєгіна В.А. – в номінації «інформатика», переможець (І місце), Корвєгіна В.А., Моісєєнко Н.М. приймали участь в заочному турі обласного етапу, Корвєгіна В.А. за результатами відбіркового очного етапу ввійшла в десятку кращих вчителів області; Філь Г.Б. стала переможцем обласного етапу конкурсу (ІІ місце), Всеукраїнський конкурс інноваційних розробок: «Урок фізичної культури з елементами футболу» - переможець районного етапу Сенюков О.Е., матеріали відправлені на обласний етап, Корвєгіна В.А. – її учениця Кострова М. – переможець обласного конкурсу сайтів ЗНЗ Запорізької області – ІІ місце (нагорода DVD-програвач).

Переглядів: 2361 | Додав: Rita | Рейтинг: 4.8/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту