Науково-дослідницька робота МАН - кроки до справжньої науки
Одним із провідних напрямків діяльності гімназії є організація науково-дослідницької роботи із здібними та обдарованими дітьми, участь учнів у Всеукраїнському конкурсі науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН.
Це кропітка робота, яка планується і виконується протягом року або декількох років. Починаючи з пошуку і вибору актуальної теми дослідження, вибору об’єкту і методів дослідження і завершуючи оформленням результатів роботи та її захистом на обласному етапі. Основна частина – це пошук і збір інформації, обробка та аналіз даних, отриманих в результаті спостережень, дослідів, тобто виконання практичної частини. Шлях до успішного захисту – це проходження декількох етапів на районному, а потім і на обласному рівнях: написання контрольних робіт з базової дисципліни, де виявляється рівень володіння теоретичним матеріалом предметної галузі, оцінка актуальності досліджуваної проблеми, науковості виконання та правильності оформлення роботи (заочний етап). Після проходження даних етапів, при умові отримання прохідного балу, учень запрошується на обласний (очний) етап – захист роботи на обласній конференції МАН. Під час виступу оцінюються – актуальність обраної проблеми і практична значимість результатів, використання наочності під час захисту, володіння термінологією, вміння представити результати своєї роботи перед аудиторією та участь у дискусії.
У 2008-2009 н.р. до захисту науково-дослідницьких готувалися 8 учнів. Тематика робіт різноманітна. Деякі роботи побудовані на місцевому матеріалі і мають певну практичну значимість.
- «Вплив післялогів на лексичне значення дієслів в англійській мові», учениця 10в класу Єщенко М., керівник Федорченко Є.П., «Порівняння як традиційний засіб художньої конкретизації у романі У.Самчука «Марія», учениця 10в класу Теодорова В., керівник Філь Г.Б., «Проблема зайвої ваги у дітей», учениця 10б класу Литвиненко П., керівник Перекрест М.О., «Вплив хімічних препаратів на життєдіяльність колорадського жука», учениця 9 класу Константінова Д., керівник Федорова О.В., «Хімічний аналіз грунтів Веселівського району», учениця 9 класу Рєзанова Т., керівник Альохіна С.В., «Хімічний склад питної води Веселівського району», учениця 9 класу Щебликіна О., керівник Щебликіна О.М., «Комплексна характеристика природного джерела с.Корніївка», учень 11в класу Посунько С., керівник Можна В.Г., «Проблемні питання Голодомору 1932-1933 рр. на прикладі історії Запорізького краю», учениця 11б класу Павленко М., керівник Гушуляк С.В. Протягом проходження всіх етапів районного та обласного рівнів не всі роботи та їх виконавці вийшли на фінішну пряму. В останньому етапі – очному захисті робіт на обласній конференції приймали участь 5 робіт.
І нарешті, робота учениці 11б класу Павленко Марини «Проблемні питання Голодомору 1932-1933 рр. на прикладі історії Запорізького краю», керівник – вчитель історії і правознавства Гушуляк Світлана Володимирівна, отримала високу оцінку на всіх етапах і за результатами загального рейтингу посіла ІІ місце на ІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів членів МАН.
В роботі досліджено період Голодомору в Україні 1932-1933 рр., здійснено аналіз свідчень очевидців – мешканців Веселівського району, їх спогадів про ті страшні події та на цій основі зроблені висновки про причини і наслідки Голодомору. На основі зібраних даних складені таблиці, діаграми в яких відображена кількість померлих, карта кількості жертв Голодомору у Веселівському районі, фотографії очевидців тощо. Результати дослідження мають історичне і виховне значення як реальний внесок в дослідження історії рідного краю і можуть бути використані при проведенні занять з історії рідного краю, на виховних заходах, залучені до історичних документів з історії Веселівщини.
Такого високого результату можна було досягти лише завдяки наполегливості і кропіткій творчій роботі Марини під керівництвом вчителя – Світлани Володимирівни. Цьому передував важкий період творчого пошуку, в першу чергу, актуальної теми дослідження, визначення структури і змісту роботи, потім пошук інформації, збір свідчень, їх систематизація, аналіз статистичних даних, оформлення роботи згідно вимог, та представлення результатів на обласному рівні. Не слід відкидати і хвилювання за результати своєї роботи і учениці і вчителя. Скільки часу і наполегливої праці в творчому тандемі було затрачено. Високий результат став нагородою і об’єктивною оцінкою довготривалої творчої співпраці вчителя і її вихованки. Тепер можна стверджувати, що Марині будуть посильні і курсові, і дослідницькі роботи під час навчання у ВНЗ, а Світлана Володимирівна отримала величезний досвід організації науково-дослідницької роботи учнів та заслужену оцінку своєї праці.
То ж, побажаємо Марині і Світлані Володимирівні успіхів, натхнення, творчих здобутків і високих досягнень.
Заступник директора з НВР Поляков В.С.
|