На сучасному етапі одним із пріорітетів модернізації освіти є профільне навчання. Вважаю, проблемна тема, над якою працює педагогічний колектив гімназії, обрана невипадково, бо і у нас впроваджується профільне навчання, метою якого є створення сприятливих умов для формування і реалізації ключових компетенцій особистості вчителя і учня, диференціації і індивідуалізації навчання. Завдання кафедри філологічних наук витікають з тієї проблеми, яка стоїть перед нашим навчально-виховним закладом: -організація роботи щодо реалізації проблемної теми гімназії -інтенсифікація та оптимізація процесу навчання на уроках мови і літератури; -створення освітнього середовища для задоволення пізнавальних потреб учнів; -впровадження в практику роботи сучасних освітніх технологій, спрямованих на удосконалення системи профільного навчання в гімназії; -розвиток творчого потенціалу учнів ; -методичне забезпечення рівневоі диференціації, допрофільного і профільного навчання; -підвищення професійного рівня вчителів-філологів шляхом самоосвіти та курсової перепідготовки ; -участь у професійних конкурсах, які сприяють підвищенню професійного рівня педагога; -удосконалення матеріально-технічноі та навчально-методичної бази з української, російської мов та літератур; -вивчення прогресивного ППД вчителів-новаторів.
На нашій кафедрі працюють сім педагогів, яким притаманні глибокі знання предмета і творчий підхід до навчання, реалізація стратегічних напрямків впровадження профільного навчання, реальне знання можливостей дітей. Але найважливіші цінності освіти-не тільки дитина, а й педагог, здатний до розвитку здібностей, таланту. А тому розвиток профкомпетентності вчителя виступає одним із головних питань у цілісній системі неперервної педагогічної освіти, саме тому були розроблені і реалізовані методичні заходи, які сприяли підвищенню професійної майстерності вчителів-філологів. Обрані індивідуальні методичні теми вчителями кафедри свідчать про те, що наші педагоги розуміють необхідність впровадження в учительську практику інноваційних технологій, використання форм і методів роботи, які відповідають різним стилям і технологіям, адекватним вимогам часу. Саме вивчення і впровадження інноваційних технологій сприяло піднесенню якості та інтенсивності навчального процесу:
- компютерне навчання;
- мультимедійні технології;
- діалогові (інтерактивні)
- дослідницькі – пошукові.
Використовують філологи також інформаційні і тестові технології.
Здійснені перші кроки в опануванні методом проектів, за якого використовуються і дослідницький метод навчання, і комп’ютерні технології як інструмент пізнання.
|