Субота, 20.04.2024, 17:15
Веселівська гімназія
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мои статьи [9]
Міні-чат
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 121
Статистика
 Каталог статей
Головна » Статті » Мои статьи

Метод проектів
      За результатами досліджень різних міжнародних організацій і фондів учні з пострадянських держав відрізняються від своїх зарубіжних однолітків великим обсягом знань і водночас неспроможністю застосовувати їх у реальному житті. Використання в навчальному процесі методу проектів дає змогу подолати цей бар'єр, навчити дітей самостійно здобувати нові знання та застосовувати їх на практиці.
    Проектна робота - це форма організації навчання, у процесі якого учні отримують знання й набувають практичних вмінь для розв'язання реальних суспільних проблем. Працюючи над проектами учні застосовують фактичні знання, розвивають уміння самостійно їх здобувати, аналізувати і робити висновки.
     Типи проектів найрізноманітніші: дослідницькі, творчі, ігрові, інформаційні, практично-організаційні тощо. Проекти можуть виконуватись індивідуально або в групах, вони потребують різних затрат часу, припускають застосування різних форм, формі засобів навчання. У проектній роботі ефективно реалізуються принципи педагогіки співробітництва. Основне навантаження при виконання проекту лягає на учнів, учитель лише консультує, надає методичну допомогу, здійснює проміжний контроль.
     Теми проектів мають бути цікавими для учнів, актуальними. Як підказує досвід, краще, якщо це реальні проблеми дитини, школи, сім'ї, країни.
       В гімназії вивчення інформатики починається з четвертого класу. В молодших класах при вивчені теми «Текстовий редактор» учні вже виконують індивідуальні міні-проекти, розраховані на 1-2 уроки. Проекти «Моя класна сім'я», «Спортивна команда мого класу», «Емблема нашої сім'ї» та інші спрямовані на розвиток творчих здібностей молодших гімназистів і дають змогу вивчати основні прийоми роботи з текстом у цікавій ігровій формі. Особливо радує учні змога показати надруковану роботу друзям та рідним. Аналогічні проекти виконуються учнями молодших класів при вивчені теми «Графічний редактор». Роботи учнів - це малюнки на теми «Розробка емблеми та девізу класу», «Навіщо потрібен комп'ютер». У 7-А класі був проведений виховний захід «Комп’ютер. За і проти», на якому був розроблений та реалізований проект «Суд над комп’ ютером». У даному колективному проекті була надана можливість усім учням класу реалізувати себе у загальній роботі. В даному проекті приймали участь психологи - районний та гімназичний. Використовуючи свій досвід роботи вони надали змогу кожному учню висловити свою думку. Діти були зацікавлені - адже тут робили всі одну справу, а значить зацікавлені у виконанні не тільки свого завдання - це важливий виховний момент колективного проекту.
      Усі етапи проекту пов'язані між собою і кожен учень у процесі роботи над своїм проектом може самостійно контролювати етапи роботи, усвідомлюючи увесь процес проектування. У процесі вивчення офісних інформаційних технологій (MS Word, Excel, Access, Power Point) учні виконують велику кількість індивідуальних та групових проектів, наприклад, «Я створюю свою фірму», «Виконати розрахунок бюджети своєї сім'ї», «Розробити Інтернет-сайт». У разі потреби такі проекти можуть виконувати учні яку певний термін 1-2 уроки, так і поступово поповнювати під час вивчення відповідних тем.
     Використання методу проектів на уроках інформатики дає змогу виявити типові труднощі, що виникають в учнів, та виробити шляхи їх подолання. Це:
Ø Проблема самостійної постановки цілей і визначення завдань свого проекту;
Ø Пошук реального шляху їх розв'язання4
 Ø Здійснення вибору з декількох альтернативних варіантів розв'язання4
Ø Аналіз отриманих результатів та об'єктивна оцінка своєї діяльності;
Ø Коректування шляху виконання проекту (у разі необхідності) залежно від одержуваних проміжних результатів.                
             Усунення цих труднощів, допомога учням у самостійному їх подоланні - це головна мета учителя як координатора проекту. Під час роботи над проектом найскладнішим для вчителя є виконання ролі незалежного консультанта, що утримується від підказки навіть тоді, якщо учні «йдуть не туди». Центром навчання має бути сам учень, а не вчитель. Базою такого навчального процесу стає співробітництво і продуктивне спілкування учнів, які самостійно вчаться виділяти головне, ставити мету, планувати діяльність, розподіляти функції, критично оцінювати свою роботу, захищати власну точку зору.
Категорія: Мои статьи | Додав: Rita (11.03.2010)
Переглядів: 1397 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Форма входу
Пошук
Друзі сайту